25 September 2008

Entry Riang Ria Hari Raya

Memandangkan dah dekat nak raya ni maka aku nak buat satu entry yg agak istimewa dan julung² kali aku publish kat blog aku. Heh biarpon takde kena mengena langsung dgn tema raya pon tapi lantak le aku punye suka... Bersesuaian dgn tajuk di atas, aku telah mengambil inisiatif utk membuat kompilasi foto² yg aku ambik utk beberapa tujuan tertentu sepanjang hidup aku di alam yg fana ini.. Untuk itu, aku telah menyediakan kronologi mengikut peringkat usia bagi memudahkan para pengunjung blog ini.. eceh macam le best sgt.. ekekeke tetiba gile glemer kejap. Marilah kita sama² menyaksikan kronologi tersebut. Heeee...


Foto neh diambil masa aku umur 11 tahun pasal nak buat kad perpustakaan awam Terengganu. Padahal bukan pinjam mana pun.. Tengok orang lain buat, nak buat jugak. Eksen je lebih.. kui kui kui.. Heh muka jelas kelihatan begitu suci murni lagi inesen aje masa neh..wakakaka...

Foto neh plak masa nak buat kad pengenalan yg pertama. Kira umur 12 tahun le kan. Heh muka selebet aje dgn rambut serabai. Muka macam baru pas bangun tido pon ada ciri² jugak. Pehtu ada pulak org mana ntah dengkis cakap rambut aku apro.. ceh neh bukan apro daaa.. neh namanye ikal mayang mengurai.. muahahaha... Aku sempat le jugak merasa kad pengenalan kaler biru yg plastik lembut tuh.. Kalo pendatang I.C.kaler merah tak silap aku.. ekekeke...

Haaa ni foto aku masa mula2 masuk sekolah menengah.. sweet 13 gitu.. ekekeke.. muka pon nerd gile.. maklum le org rajin membaca le katakan.. tu yg pakai spek tebal tu.. bukan pasal tengok tv dekat² yek.. heeeee... Foto ni digunakan utk buat kad perpustakaan sekolah aku.. Lagi sekali kad hanya menjadi hiasan semata².. muehehehe...

Dan yg ni pulak foto yg di ambil masa aku berumur 15 tahun.. Masa neh semua pelajar diwajibkan menggunakan kad utk keluar masuk sekolah ketika aktiviti hujung minggu.. ala² kad matrik le gitu.. tapi setahun aje dipraktikkan pasal pastuh tukar pengetua baru terus dimansuhkan.. ekekeke.. Errr batch aku last yg ambik exam SRP.. kes kes kes

Foto yg ni aku dh tahun terakhir kat sekolah menengah.. dah menjangkau 17 tahun rupanya aku.. Jadi sempena dah nak blah dari sekolah, kena le tepek gambar kenangan dlm majalah sekolah. Tu blazer pinjam tuh.. ntah sapa punye ntah.. Masa neh kononnye saje nak kasi kelainan bukak le spek.. Kalau zoom dekat boleh nampak permukaan bulan sket.. wakakaka

Foto berikutnya aku amik masa berusia 18 tahun. Maka kenalah buat kad pengenalan baru lak. Takkan le masih nak gunakan kad pengenalan lama yg muka serabai tu lagi.. Kena le up-to-date sket.. ekekeke

Foto ni diambik masa aku belajar kat UTM. Rasanya umur aku masa tu 19 tahun. UTM ada anjurkan ArchiWeek jadi selaku tuan rumah, perlukan beberapa petugas masa acara tu berlangsung. Jadi foto ini dilekatkan pada tag nama para petugas. Aku dah lupa aku jaga bahagian apa masa tu tapi kalau tak salah aku bahagian grafik kot..

Ini adalah foto aku masa buat kad pengenalan yg terbaru. Kad pengenalan lama aku hilang sebenarnya dgn wallet² sekali. Kalau dak, jangan harap le aku nak wat baru. Hehehe.. Masa ni aku antara pengguna terawal kad pengenalan baru yg ada cip tu. Tapi malangnye cip tu hanya sekadar hiasan semata² pasal tak boleh guna pon.. ekekeke mencik aje.. errr masa neh rasanye aku berusia 24 tahun kot.. tak berapa pasti lak.. kes kes kes (sila abaikan gambar yg bertompok² taik unta tu.. maklum le duk dlm wallet mcm² anasir yg melekat.. ekekeke)

Foto seterusnya aku ambik masa nak wat lesen baru.. Neh masa aku berusia 28 tahun kalo tak silap daya ingatan aku le.. Awal tahun 2005 gitu lebih kurangnya.. Masa neh dh makin berisi siot.. ekekeke mencik

Dan berikut adalah foto yg terakhir sekali dlm kronologi ini. Masa neh pon aku berumur 28 tahun gak rasanya pasal foto neh aku ambik masa nak wat passport gi Pakistan. Kira pertengahan tahun 2005 le kalau daya ingatan aku masih berfungsi dgn baik. Dalam masa tak sampai setengah tahun proses tumbesaran berlaku dgn pesatnya. Ekekeke ntah hape le yg aku makan aku pon tatau..

Begitulah saje kronologi foto aku yg julung² kali diadakan.. Dan sebagai mengakhiri entry istimewa riang ria hari raya ini, aku dengan semangat yg gigih telah menghasilkan kompilasi padat foto² di atas utk memudahkan penghayatan kita bersama. wakakaka apa aku merepek neh? Heh sekian aje entry ku kali ini. Nak buat entry ucapan raya lak.. Hohoho...


8 komen:

b3skut said...

huh
betul ke ni gabanz nih?
mcm mengalami mutasi je drp se'nerd' dan ulat buku kpd seorg apro

apa rasia ko menggandakan saiz , banz?
share le kt kengkawan

hehhe

che^amad said...

senang aje bes.. makan selagi boleh sumbat.. berhenti bila dah abes makanan.. wakakaka

Misz HoNey said...

wakakakka

sgh kronologi..

yg last tu sejibik muke abg aku..

wakakakakakka

pkai spek beso tu yg xtahan...wakakakakakkakakakaka

adehh2...

wakakakakkaka..pkai spekkk

che^amad said...

ewahhhh mandot.. kan main ko gelak.. kang batal posa kanggg.. kataku x pasal2.. ekekeke mencik

Anonymous said...

Fuyooooo...makin lamer makn kembang ler Gabanz....kui..kui..kui..
Beras apa egko telan nih...wakaka..
Selamat Hari Raya..Maaf Zahir Batin
-Huzzy-

vagg. said...

MANDA: ahahahaha mandot giloss sakit perut aku bacaa. 2 kali baca 2 kali gelak ok. emm mandot..sama ngan abg ko ke? adakah ini maknanya spek abg ko pun beso PIRING CAWAN? muahahaha gelak tekan perut kat gaban.

emm BANZ. gambo second ngan third tuh rasa cam nk TUMBUK jek hahahaha. em gambo second tuh mmg xmandi kan? ke tdo petang pastuh ayah kejut bawak g kedai amik gambo? muahahaa.

aku rasa nk buat entry KHAS le. upload gambo2 atas tuh pastuh komen sesatu versi aku. versi kutuk abis2an. ahaha

che^amad said...

ewahh ko vagg.. ko kena paham sebenarnye masa tu muka aku kecik banget so tu aje spek yg paling kecik aku jumpe.. tu pon nampak beso.. apa nak buat terpaksa le pakai jgk.. aku kan rajin membaca.. muahahaha... vagg sewellll...

Dari Jari Seorang Tepung said...

sezaman kita rupanya ye banz, last batch yang seat for SRP... huuu...