15 April 2008

Anime : Kekkaishi


Huh dah hampir sebulan aku membiarkan blog aku bersawang riang.. Malas betul rasanya nak memerah otak menyusun ayat.. Tapi demi memenuhi ikrar aku satu bulan satu entry maka untuk tidak menghampakan harapan para pengunjung yg sudi bertendang eh bertandang ke blog aku yg hensem ini, aku nukilankan sebuah cerita pasal anime yg aku baru habis tengok baru² ini (ada le dlm sebulan lebih dah kot.. ekekeke)

Al-kisahnya macam mana aku boleh terlayan anime ni bermula pada suatu petang Sabtu yg aku sendiri pun tak ingat dah tarikhnya. Dalam kebosanan tak ada aktiviti hari tu, aku pun dgn bergayanya menekan remote control tv dan menukar² channel mencari siaran tv yg boleh dilayan. Apabila tiba pada channel 8TV aku tengok ada anime yg dah alih bahasa cina. Bila tengok stroke lukisannya yg kemas dan cantik, membuatkan aku tertarik utk tercongok depan tv sampai habis anime tu. Jalan ceritanya pun boleh tahan le juga utk tontonan aku. Memandangkan aku tak sabar nak tunggu minggu depan utk mengetahui episod yg akan datang, terus aku melayari internet mencari website yg aku boleh download episod penuh. Lagi pun, mesti le tengok dari mula baru boleh menghayati anime ini sebab yg kat tv tu dah episod yg ke-20 rasanya. Hehehe.. Begitu le sejarah perkenalan aku dgn anime Kekkaishi ni.

Kekkaishi ini mengisahkan seorang budak lelaki bernama Sumimura Yoshimori yg berumur 14 tahun. Keluarganya telah ditugaskan utk menjaga ketenteraman kawasan Sekolah Tinggi Karasumori dari gangguan raksasa yg cuba menceroboh ke kawasan tersebut. Raksasa yg memasuki kawasan tersebut dipercayai dapat meningkatkan kuasa mereka ke tahap gaban. Itu yg menyebabkan para raksasa berduyun² ingin mencerobohinya. Turut membantu mamat ini adalah semangat serigalanya yg bernama Madarao. Selain drpd itu, dia juga berganding bahu dgn jiran sebelah rumahnya; seorang awek yg bernama Yukimura Tokine. Walaupun datuk Yoshimori dan nenek Tokine selalu bergaduh dlm perebutan keluarga siapa yg lebih layak dlm mendapat hak penjaga mutlak kawasan sekolah tersebut, ia tidak menjejaskan kerjasama cucu mereka melawan kuasa jahat raksasa² durjana tersebut.

Heh aku rasa malas lak nak teruskan karangan ni. Senang cerita, anime ni memang boleh layan le. Kataku membuat penutup karangan yg ringkas tapi penuh mesej. Muehehehe..


7 komen:

Grogal said...

See Please Here

vagg said...

mengong le org atas nih. sebok soh org klik..nape ko snirik je xklik virus ko tuh. SEE PLEASE SEE PLEASE. muaahaha.

tu le lu, BANZ.asik jek malas apdet.. smpai sume org nk kasi virus kat lu. ekekeke

che^amad said...

ekekeke aku mmg saje pasang perangkap tuh vagg..

sila le klik yek.. jangan malu2.. muahahaha.. kataku dengkis kat vagg

syah shah said...

ciss... baeekkkk punye ending entry... baru je semangat nak bace.. mencik kat gabanz kateku tak memasal... eheheheheh :P :P

Misz HoNey said...

heh..br hapdet??pesal xhapdet tawon dpn jek??ekekeke

ha banz..aku ada satu citer anime yg msti ko suke punye la..tp dia ada 10 dvd..muahahaha..larat xlarat jek nengok..tp mmg layanzz gilerr..adi dh abeskn kesploh2 cd tu..aku lom smpai lg...muehehehe...

Aluguel de Computadores said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Aluguel de Computadores, I hope you enjoy. The address is http://aluguel-de-computadores.blogspot.com. A hug.

Gardagami said...

See Please Here