08 June 2007

Aktiviti Pemakanan di Johnny's...

Memandangkan Manda dan Sis Misty dah buat entry pasal aktiviti pemakanan malam Jumaat lepas maka demi melengkapkan syarat aku pon nak membuat entry jugak versi aku punye plak..

Pada malam yg dijanjikan, aku bertolak selepas ujan agak reda dgn memecut motor dlm kelajuan 80-90 km/jam.. Tapi jalan agak jam masa tu so terpaksa le cilok sket2 utk memastikan aku sampai sana dlm jangka masa yg telah dimeterai.. Sampai kat sana, aku check masa ada le dlm 13 minit aku lewat.. Dan terdapat sms dari Sis Misty bagitau dia dah sampai dan lepak kat dlm Johnny's tu... Tanpa membuang masa dan tenaga aku bergegas ke kedai makan tersebut.. Sampai je kat situ, aku dah nampak seorang wanita melambai ala2 artis lambai kat peminat.. Ekekeke... Dan seperti yg di duga, memang Manda blom sampai lagi.. Konyet tul.. Aku dah lapar time tuh.. Huhuhu mujur le ada sis yg baik ati menghulurkan menu sambil memberi khidmat nasihat makanan apa yg harus di'order'.. Ada potensi utk jadi promoter kat kedai neh.. Bisik hatiku sendirian.. Kui kui kui... Jadi reporter pon ada bakat jugak pasal dia berjaya menemuramah 3 org pekerja kat situ.. Ekekeke

Tak lama kemudian, Manda pon sampai dgn lenggang kangkungnye sambil bawak barang yg dia nak kasi kat kitorang.. Rupanye Manda datang sensorg aje tapi Sis Misty dah order utk 4 orang makan.. Aku suruh le Sis supaya memujuk Abg Roy dia join sekali tapi malangnye Abg Roy Sis lagi pemalu dari aku.. Ekekeke.. Nak tak nak (betul aku taknak tawww) terpaksa le aku menjadi wakil utk 2 org makan.. Huhuhu... Maka bizi le aku menghabiskan makanan sementara dorang rancak berbincang isu semasa dan sensasi.. Sekali sekala sempat le aku nyampok mana yg patut... Walaupon dorang wat bo-layan tapi aku sampok jugak.. Pedulik hape.. Ekekeke.. Dan tiba le saat yg paling peberet iaitu dessert.. Ekekeke.. Aku tanpa segan silu order eskrem cekelat walaupon kat tangan ada lagi saki baki makanan utk dihabiskan.. Terasa betul2 mcm pihak DBKL malam tuh..

Dan dalam pukul 11 mlm gitu pekerja2 Johnny's tu dah sibuk membersihkan dan menyusun kerusi meja kat kedai tuh.. Saje je dorang wat lalu lalang dgn sibuk sekali utk kasi hint supaya customer berambus.. Ekekeke.. Dan memandangkan kami reti bahasa, so tiba le masa utk pulang dgn perot yg memboyot.. Ekekeke.. Terima kasih banyak2 buat Sis Misty yg sudi meng'sponsor' makan malam itu... Lenkali leh banjer lagi yek wahai sis yg cantik jelita (harap2 dia termakan bodekku ini..) Dan juga buat Manda semoga selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air.. Dan kalau pegi ke pantai tu jangan lupa bawak kamera.. Wakakaka...

Sekarang tiba le masa utk sessi fotografi.. Muehehehe...

Ayam masak stim kalau tak silap haku.. Tapi aku lagi berkenan kat ayam masak BBQ tuh.. hehehe

Tangan sasa seorg jejaka sedang mengacau sup.. Atas sebab2 keselamatan, beliau terpaksa menutup lengan utk mengelakkan bendasing masuk dlm sup.. Hehehe...

Kerjasama kitorg utk menyumbat semua makanan tu dlm sup.. Tangan yg 'sehat' tuh adalah tangan Manda... Hehehe..

Proses mengacau makanan sedang rancak dijalankan... Hohoho...

Ini ler antara makanan yg disumbat dlm bekas sup tuh... Dan hampir separuh tu aku yg abeskan.. Muahahaha..

Antara makanan yg dianaktirikan pada malam tuh.. Semua org tak pandang pon.. Last2 Manda yg bawak balik.. Mungkin dia balik wat telor dadar kot.. Hehehe.. Sekian aje laporan versi aku utk aktiviti makan2 di Johnny's...

0 komen: