23 April 2007

Haku Dah Beli Notebook.. Hohoho


Akhirnye setelah sekian lama bilikku sunyi tanpa kedengaran alunan MP3 dan bunyi gegak gempita movie dari speaker altec lansing aku maka kini semua itu akan berakhir. Aku berjaya jugak mendapatkan sebijik notebook yg aku beli kat low yat plaza.. hehehe.. Tapi sebelom beli, puas jugak le aku masuk survey kat forum low yat baca segala review pasal notebook² pelbagai brand mcm Acer, Toshiba, Asus, HP Compaq, Dell dan BenQ.. Dan mungkin sudah ditakdirkan jodoh ku bersama BenQ.. Ekekeke.. Apa yg aku tekankan apabila memilih notebook adalah processor, graphic card (kot² nak main game 3D) dan sudah tentu ler rega.. Hehehe... Berikut adalah serba sedikit specification yg ada pada notebook ku ittew...

BENQ S73G
Intel Core 2 Duo 1.66GHz
14.1"
UltraVivid widescreen
2GB DDR2 RAM
100GB HDD
DVD-RW
Bluetooth
WIFI
DVI PORT
LINUX OS (Aku dah re-format install Windows XP Pro)
ATI X1600 512MB HYPER MEMORY

So far notebook neh mmg besh.. Mungkin jenama BenQ masih baru lagi dlm dunia notebook dan tak glemer mcm brand lain tapi aku lebih mengutamakan specification serta performance berbanding jenama.. Hehehe.. Sekian aje entry aku pasal notebook baru haku.. ekekeke..

2 komen:

Aidahs said...

nyampah lak aku tengok laptop gabanz ni taw...aku ala2 jeles gitu...tengok la nanti..aku mesti dapat laptop pree dari bos aku...aku akan bodek sampai dapats..ekekekkekke

che^amad said...

ekekeke jangan le nyampah nyah.. semoga ko berjaya membodek bos ko sampei dapat laptop.. caiyok caiyok joyah.. wekekeke...