22 March 2007

Trip Haku Ke Terengganung Darul Imang..

Pada 11 hb yg lepas salah seorang ex-opismet aku telah melangsungkan perkahwinan di Terengganu. Oleh kerna itu, boss aku yg baik ati (bodek le kunun) telah bersetuju utk menganjurkan trip ke sana dgn konsep "sambil berkenduri sambil bercuti".. Hehehe..

Kitorang bertolak hari Jumaat mlm dan sampai di sana sesudah subuh hari Sabtu.. Memandangkan chalet yg kitorang tempah tu blom buleh check-in lagi pasal pukul 12 tgh hari baru kosong so terpaksa le kitorg berkelah tepi Pantai Batu Burok.. Mujur le pagi² tu tak ramai org so dapat le kitorg membongkangkan diri sementara nak menunggu pukul 12 tuh.. ekekeke.. Selepas check-in sempat le membersihkan diri dan pehtu kuar cari makanan utk lunch plak.. Petangnye pulak ada sessi mencandat sotong walaupon menurut tokey bot yg kitorg tempah tu bukan musimnye lagi tapi alang² dah sampai sana belasah aje ler.. Mana tau kot² berjaya tangkap sotong kurita.. ekekeke.. Semangat yg berkobar² petang tu masa nak naik bot akhirnye bertukar menjadi hampeh menjelang malamnye pasal selama beberapa jam percubaan kami tak membuahkan sebarang hasil.. Ditambah pulak dgn keadaan bot yg agak dhaif dgn bau petrol yg kuat mencucuk idung menambahkan tahap kehampehan operasi mencandat sotong tuh. Nampaknye nasib tak menyebelahi kami malam tuh so last² kitorang pon amik keputusan utk balik.. Makan sotong goreng tepung kat kedai lagi besh.. Ekekeke...

Keesokkannye baru le kitorang pegi ke majlis kenduri kawen ex-opismet tuh.. Petangnye pulak acara bebas.. Ada yg lepak tepi pantai bermain ombak dan pasir.. Dan aku, terbongkang kat chalet.. ekekeke terasa rugi le plak dah sampai sana tak berpeluang bermain kat pantai. Tapi apakan daya aku tak mampu melawan godaan tilam dan bantal... Huhuhu.. Malam tuh plak ada acara BBQ so yg neh mmg sudah semestinye aku takkan lepaskan peluang.. Muehehehe.. Antara menu yg menjadi mangsa aku adalah ikan pari, udang dan ikan apentah.. Lepas tu sblom tido, kitorang lepak² dulu tepi pantai kononnnye nak memuntiskan diri ler.. Ekekeke...

Pada hari Ahadnye kitorg akan bertolak pulang ke KL.. seblom balik sempat lagi kitorg pegi ke Pasar Payang membeli barang² cenderamata.. Tapi aku tak beli apa pon pasal bila² masa aku leh beli bila aku balik kampung.. Kataku dgn eksen kamennye.. Ekekeke.. Dan selepas itu baru le kitorg semua meneruskan perjalanan pulang ke ibu kota.. Kataku tak sabar² nak abeskan entry neh.. Ekekeke.. Sebagai penutup entry neh, haku tampilkan beberapa gambor yg sempat aku snap masa kat sana..

Ini le Pantai Batu Burok tempat kitorang membongkangkan diri secara berjemaah.. ekekeke..

Gambor neh aku amik masa makan tgh hari kat Marang.. Nama kedai tuh Warong Rusila.. Sedap makanan kat kedai tuh.. Kataku separa mempomot..

Masa naik bot nak gi mencandat sotong sempat le aku snap gambor bot jiran.. Ekekeke.. Masa neh semangat masih lagi berkobar²..

Neh aku rasa gambor Pulau Kapas kot... Kalau pakai teropong mungkin nampak Chalet Makcik Gemuk.. Tempat peberet Vagg bercuti.. kui kui kui..

Ini chalet tempat aku menginap masa kat sana.. Nama chalet neh Anggulia Beach Resort.. Best jugak environment dia.. Sapa² nak gi bercuti ke sana buleh le cuba cari tempat neh.. Kataku sekali lagi mempomot.. Hehehe

2 komen:

strawberi said...

aku prnh dok anggulia nih...masa outstsesn dulu..hotel lain dh penuh..tak best langsung..ni yg kat ngan jambatan kan...huhu..tobat takmo pi lagi resort nih

che^amad said...

ekekeke bagi aku besh le minah..
aku penah duduk kat chalet yg lagi teruk so aku rasa yg neh takde le teruk sgt.. hehehe..