22 February 2007

Pensel Clucth Haku

Sejajar dgn semangat baru aku maka dgn bangganye aku membuat posting kedua pada hari yg sama… Ken yu belibet? Kataku meminjam frasa kata Ajipp kejap... ekekeke..

Idea neh aku cilok dari blog isis so kalu nak saman aku see u in court mammoth yer isis.. Kui kui kui…

Pensel neh dikenali sebagai clutch pencil atau jika dimelayukan akan jadik pensel klac.. ekekek cam clutch keta le plak bunyiknye.. Ia dari jenama Staedtler dan diperbuat di Jerman. Tapi apa pon, aku mmg sayang banget sama ini pensel.. Dah lama dia menemani aku sejak aku belajar kat utm lagi.. Masa aku beli pensel neh rasanye tahun 1996 kot dan sampai le skrg masih setia bersamaku.. Dah sebelas tawon woo.. Kalu aku kawen time tuh mesti anak aku dah masuk sekolah rendah sekarang neh.. Kataku ala² merenyam.. Hikhikhik..

Time tu pensel neh banyak digunakan utk tujuan sketch mencarik idea buat design projek le kununnye.. Tapi rasanye aku lagi byk lukis kartun.. Pasal tu le aku extend semester kot.. ekekeke.. Kelebihan pensel neh adalah tak perlu payah² cari pengasah pensel kalu tumpul pasal tekan saje dan keluar le generasi baru mata pensel.. ekekeke.. Dan aku suka pakai mata pensel kaler biru pasal kununnye artistic le tuh.. Poyo jek.. Hehehe.. Sekarang neh ia dah jarang digunakan sebab kejaku sekarang lebih byk menggunakan komputer (bukan ngulor tawww) so khidmat pensel neh semakin disisihkan. Kadang² jek aku guna kalu ada discussion atau pon aku boring ngadap pc aku conteng le apa² yg patut kat rough paper.. Hehehe..

Sekian aje entry pasal pensel clutch haku.. Nanti le aku citer pasal pen aku plak.. Ekekeke..


Dan ini adalah beberapa hasil sketch buruk yg aku berjaya tampilkan. Memandangkan aku maleh nak scan so aku amik gambor pakai enpon aje.. ekekeke...


0 komen: