05 January 2007

Nostalgia Alam Persekolahanku - Part 2

Gambor yg seterusnye adalah blok akademik yg di amik dari parking keta cikgu.. hehehe... Sepanjang 5 taon aku bermastautin di sini, aku dah merasa duduk kat 4 kelas.. Tingkat bawah sekali tu utk kelas matrix dgn ko-op dan tandas.. So sesapa yg nak memerut terpaksa le berlari ke bawah dgn kadar yg maksimum.. Bayangkan kalu anda berada di tingkat 3, sadis bukan? wakakaka... Aku pon tatau arkitek mana le yg design tandas kat tingkat bawah aje.. kijam betol.. huhuhu...

Kalau dapat diperhatikan kat bawah tu ada satu pondok dgn papan kenyataan.. Itu adalah tempat utk penghebahan sebarang maklumat terkini.. Kalau sesapa nak buat iklan cari jodoh pon boleh jugak tapi malangnye hanya kaum sejenis aje yg baca.. Tapi mana le tau kot² ada akak matrix yg terbaca masih ada harapan jugak tuhh.. wakakaka...

Blok akademik jugak menjadik tempat persembunyian aku dan kengkawan lain masa form 2 drpd menjadik mangsa perhambaan kpd senior form 5 di ujung minggu.. Kalau lepak kat dorm siap le ko kena kerahan tenaga seperti membasuh baju, pegi kantin beli makanan, amik air kat water cooler dan yg sewaktu dengannye.. ekekeke... Tapi bila aku dah naik form 5 tak dapat nak balas dendam kerana ketika itu sistem hostel dah ditukar drpd petempatan mengikut house yg bercampor form 2, 3, 4 & 5 kpd petempatan mengikut batch form 5 saje.. huhuhu mencik.. Eh aku dah op-topik plak citer pasal hostel.. wakakaka...

Sekian saje citer aku pasal blok akademik.. Banyak kenangan manis, pahit, masam, masin, payau, rasa cekelat pon ada sepanjang aku berada di sini.. Tapi yg penting, di sini le aku menuntut ilmu yg berguna.. Yg tak berguna pon ada jugak.. wakakaka.. Seperti motto (bukan pakcik menang moto tawww..) sekolah haku "Ilmu Panduan Hidup"... Terima kasih pada cikgu2 yg gigih mendidik kami sehingga berjaya... Lihatlah doniaaaa... ekekeke apa aku mengkepek neh..

0 komen: