23 January 2007

Nostalgia Alam Persekolahanku - Finale

Aku berjaya menemui beberapa gambor dalam koleksi peribadi aku. Ada antara gambor itu yg dibeli dgn sukarela dan ada jugak secara paksa dgn senior.. Asal ada nampak muka sket pon kena beli gak.. Memang wat bisnes betul dorang neh.. Ekekeke... Setelah melakukan beberapa proses touch-up maka ditepekkan le di sini gambor² tersebut.. hehehe...

Gambor neh diambik selepas abes acara sukan tahunan.. Masa neh aku form 1.. Aku pon nampak sket² aje.. Ekekeke.. Kalu terer korang carik le.. Rumah sukan aku jadik johan keseluruhan.. Tu yg banyak piala bersepah kat depan senior² haku tuh.. Kataku ala2 berlagak.. Rashidi pelakon filem "Cinta" pon ada antara senior aku tuh.. Dia pakai baju kaler kunen.. Time neh nama glemer dia Rasky.. wakakaka...

Aksi beramai² neh diambik time minggu STAROBA (old boy weekend).. Masa neh tak silap aku baru pas ada pertunjukan payung terjun.. Yg muka cam jepun tu adalah cikgu kelas bahasa Jepun (takkan cikgu bahasa tamil plak kan.. hehehe)

Yg ini pulak diamik sejurus lepas abes inspection oleh warden. Masa neh aku dah naik form 2.. Dah start duduk kat House Green.. Muka inesen je sorang².. Padahal dalam ati pikir kalu dapat sekeh paler senior kat depan tu besh jugak.. wakakaka...

Gambor berikutnye di amik dlm dorm kitorang kat House Green. Time neh duk bersiap nak pegi prep petang so sempat lagi membuat posing maut utk tatapan pembaca semua.. wakakaka.. Nampak dak keadaan dorm yg kemas dan bersih tu.. Semuanye hasil kerja kitorang taww.. Kataku ala² eksen kamen.. wakakaka...

Dan seterusnye gambor yg ini diambik dlm dining hall.. Time neh tengah supper.. Kira half time utk prep malam ler.. hehehe.. Time neh dah naik form 5 so kitorang leh wat sesuka ati dlm dining hall.. Nak bergambar ke, memekak ke, bergolek atas meja ke takdek sapa nak sound.. Muahahaha... Tapi aku takdek jumpe pulak gambor di era form 3 dan form 4.. Moskel jugak haku.. Huhuhu...

Gambor neh dirakamkan time dekat² nak exam SPM dah.. Kitorang posing kat library yg asalnye adalah House Green yg telah diubahsuai menjadik library ketika sistem hostel ditukar mengikut batch.. Tempat gambor neh diamik pada asalnye adalah sebuah bilik air.. wakakaka..

Lastly, inilah gambor kenangan beramai² satu batch yg diambik kat padang depan dewan sekolah.. Bila le agaknye kitorang dapat kumpul ramai² lagi macam neh.. Kataku ala² bermonolog sensorang.. ekekeke.. Apa² pon, nostalgia ini akan sentiasa terpahat di memori aku..

0 komen: