31 January 2007

Che' Manir Sudah Tiada Lagi...

Pagi tadi aku dikejutkan dengan berita sedih... Mak sedara iaitu kakak kpd mak aku sudah kembali ke rahmatullah.. Sedih jugak bila aku dapat tau berita neh... Masa kecik2 dulu aku selalu singgah kat kedai runcit dia setiap kali aku ikut mak aku pegi pasar... Mak sedara aku yg lebih mesra dgn panggilan Che' Manir (sebab dia duduk kat Kampung Manir.. heheh) neh mmg seorang yg baik.. Sepanjang aku mengenali dia, tak pernah sekali pon nampak dia marah.. Senyuman sentiasa terukir di bibirnye... Bila usia semakin meningkat, semakin jarang aku berjumpa dia.. Hanya bila ada majlis keramaian atau hari raya.. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya...

Walaupon sebelom neh dah ada beberapa org adik beradik mak aku yg meninggal dunia, tapi kali neh membuatkan aku terpikir sejenak... Apa agaknye perasaan aku kalau giliran mak aku plak yg tiba.. Huhuhu aku tak sanggup lagi kehilangan mak aku yg disayangi.. Rasanye masih banyak lagi jasa beliau yg aku belom balas.. Aku mmg lebih rapat dgn mak aku berbanding ayah aku.. Mungkin pasal ayah aku dulu jenis yg tegas dan serius so aku rasa kitorang semua lebih selesa utk berkomunikasi dgn mak.. Tapi aku tau kasih sayang ayah aku sama jugak seperti mak aku.. Sekurang²nye biar le aku kawen dulu seblom mak ayah aku menutup mata.. Huhuhu.. Tapi aku tau ajal maut itu di tangan Allah.. Aku tetap pasrah dgn ketentuan dari Ilahi..

3 komen:

halym said...

cepat la tawen banZ
lauk sedap sedap menanti

w
a
k
a
k
a
k
a

Ajipp said...

btol tu..
ape tunggu lagi ntah..

che^amad said...

wakakaka.. sabor ler.. kena planning betoi2 punye..